Wednesday, March 24, 2010

Mycket att stå i

Bra när man inte har tid att gå till bäverdoktorn att han då låter en vänta 1 timme! Jisses vad sur jag var...

Fick en hel del fixat de senaste dagarna. Sarah är inbokad på summer camp, fick de sju veckorna vi ville ha som tur var. Vi har bokat in Sarahs födelsedagsfest. Förra året hade hon inget party, så vi tyckte vi kunde ha ett litet uppgraderat party i år. Så det blir i Sarasota Jungle Gardens, med zookeepers om kommer att visa upp djur för barnen, bla en alligator som de ska få klappa. Kostar inte speciellt mycket mer än att vara på Chuckee Cheese (oh, that evil, fowl place!).

Det blir långbord i lekparken bredvid meerkats och papegojor. Perfekt för en djurintresserad flicka som Sarah! Hon har planerat allt nästan själv, som om det rörde sig om ett stort bröllop eller nåt. Det ska vara precis sådana party-favors (gäster på barnpartyn här i USA får en påse med sig hem med lite leksaker och godis), så och så med tårtan. Kul att hon engagerar sig!

Har bokat bord till påskbrunch på en trevlig restaurang. Nu måste jag bara hitta en klänning till Sarah, det är lite mer uppklätt där, och eftersom vi är slappa människor har hon inga finklänningar. Vi får se vad vi kan hitta!

På fredag ska den sista filen för det här stora redigeringsprojektet vara klart. Då kan jag fakturera mina $$$ (mer än två månaders inkomst på två veckor, inte illa!)

Sedan har jag bokat in det ena och det andra ända fram till juni. Jisses! Var kommer alla måsten från? Det är kvartsamtal, konstutsällningar och spaghettimiddagar i skolan, Disney-besök, resor och läkarbesök. Men men. Så är väl livet just nu, inget att bry sig så mycket över. Om jag nu bara hade tid att städa lite så vore det toppen. Kanske till helgen? Tvätta hann jag i alla fall häromdagen...

Igår kom äntligen hennes tredje mjölktand ut! Hon var sååå glad efter veckor av evigt vickande...


4 comments:

Desiree said...

Åh vilken fin glugg.Så då kommer tandfen hem till er nu? Oj vad stor och söt Sarah är. Låter som ett toppen party du plannerat inför hennes födelsedag. Kul med levande djur och smart idé att kunna ha partyt utomhus med långbort i parken. Perfekt för barn med mycket spring i benen. Du har ju även hunnit med massor av annat. Toppen att S kom in på summercamp och kan vara där i hela sju veckor. Skönt att få sådant bokat och inplannerat redan tidigt. Ha en bra dag och lycka till med det sista på det stora jobbet.

Marianne said...

Jag säger som Desirée - en så fin glugg!!! Grattis Sarah!

Och vilken rolig fest ni har planerat! Jag vill också ha en sån fest! Tänk att få egna djurskötare som visar en runt och låter en klappa djuren, det är ju rena drömmen. Fast den där alligatorn hade fått vara ifred för mig : )

Lycka till med jobbet nu!
Kram!

S w e F l o said...

ALLA är ju inte så förtjusta i alligatorer som Sarah, så de ska visa upp en gullig iller med, så att alla törs klappa något djur! :-) Jag önskar att jag hade fått ha ett sådant party som liten, det hade vart nått!

Ewa said...

Men du vad stor hon blivit. Jäkla klyscha. Men sann. Så förändrad och ändå inte. Hon är ju en bestämd liten dam så visst ska hon ha ett ord med i lagen när det planeras om hennes fester :) Bra där Tina du har jobbat hårt.

Fortsätt att tjäna dollar så du kan komma hitom snart.

Kramar från Styrmansgatan, Visby