Friday, March 26, 2010

Härligt!

BRA start på fredagen! Imorse runt 10 var jag klar och hade skickat in allt som skickas in ska för projektet. Det enda som är kvar nu är att fakturera. SÅ skönt, det har varit ett riktigt struljobb, eller rättare sagt, en riktig strulig projektledare...

Jag hoppade i duschen, sedan åkte jag och Sarah och lunchade på Dairy Queen och sedan vidare till Target. Födelsedagspresent till imorgons party och lite annat smått och gott inhandlades. Lite smarrigt att äta för ikväll blev det med.

Nu ska här röjas, två veckors förfall syns i detta hus! Det är varmt ute, 28 grader. Bob ligger ute på baksidan och njuter, fast det är blött på marken efter ett sjudundrande åsk- och regnoväder som drog in över natten. Jag var helt slut igår och gick och la mig vid 9. Vaknade dock av blixtar och dunder vid halv tolv, och med en Sarah som had ehittat in i vår säng och nu virade sina varma armar och ben om mig var det omöjligt att sova skönt. Varmt och kvavt var det med. Fast jag fick nog precis lagom med sömn ändå.

Idag är det första dagen på Sarahs "Spring break", typ Påsklov. Hela 10 dagar ledigt! Perfekt då att jag inte har supermycket jobb inplanerat till nästa vecka (än så länge). Och ett nytt Wii spel köpte vi idag för att roa oss med. SimsAnimals Africa. Vi hade kul med det första spelet, SimsAnimals, precis perfekt för Sarah och mig!

Pappa har gått med på att Sarah äntligen ska få ta hål i öronen. Hon har kampanjat i nästan ett år om det nu, hon har kollat på YouTube videor om hur det går till, läst på hur man tar hand om hålen i hela 6 veckor efteråt (var det så länge när jag var liten (8 år) och tog hål? Knappast tror jag!) Hon har dessutom gått med på att ha håret uppsatt medans det läker, vilket är stort, hon hatar nämligen att ha håret uppsatt, men det var tydligen rekommenderat de första 4-6 veckorna.

Så imorgon efter beach partyt ska vi ta oss till köpcentrat (med Ken), käka middag, ta hål i öronen och sedan gå och se på bio (den där draktränarfilmen i 3D blir det). Hon är SÅ till sig och kan knappt fatta att hon äntligen ska få hål! Tror att hon verkligen uppskattar det nu när hon väntat så länge...

Hoppas att ni får en bra fredag och en underbar vårlig helg! Nu ska här städas!

No comments: