Monday, March 1, 2010

Restips?

Vi försöker komma fram med en lista över ställen vi vill åka till på familjesemester. Hittills har vi kommit fram med:

Kalifornien
Dude Ranch (typ Montana eller Texas)
Costa Rica
London
Rom
Paris
Safari i Afrika
Australien
Asien i allmänhet

Planen är att vi ska ta oss iväg varje sommar någonstans. Har ni tips? Både inom USA och internationellt. Det finns säkert massor vi inte ens har tänkt på!

Kraven är väl att det inte får vara superdyrt, för farligt eller superkrångligt att ta sig dit.

Vi är väldigt reslystna, så kom igen med lite tips nu!

5 comments:

Anonymous said...

Irland & Skottland!
Underbar natur, trevliga människor & god mat (Fick bara förstaklassig mat när jag & mamma var på Irland/Nord Irland).
Ni som gillar att ge er ut & vandra kan med all säkerhet hitta trevliga ställen på båda de ställena...

-Mari-

mammigranten said...

Island
Madeira
det är 2 ställen jag besökt och funnit väldigt underbara.
Låter son en härlig lista med ställen ni fåttfram redan.
kram

Petra H said...

Puerto Rico? Nära till hands för er som bor i Florida och det finns allt: stränder, historiska byggnader och fort, regnskog, torrskog, och berg.
Jag har en låååång lista med weekendresor vi ska göra när vi är tillbaka i Belgien:
Paris (1½ timme med tåg), London (2½ timmar med tåg), Amsterdam (3timmar med tåg), Maastricht (1½ timme med bil) plus alla ställena man kan flyga till billigt. Det är det bästa med att bo mitt i smeten i Europa ;-)

S w e F l o said...

De karibiska öarna räknar jag liksom inte med, de ligger så nära så det är absolut ett måste. Men jag kan tänka mig att åka till PR eller DR över julledigheten i stället. Men absolut ett måste tycker jag!

Marianne said...

Kappadokien i centrala Turkiet och bo i en grotta och flyga ballong genom dalarna och se älvskorstenar. Ett helt fantastiskt landskap! Sedan ner till kusten och bada.

Och på hemvägen kan man alltid besöka Istanbul och se sagoslotten vid Bosporen, handla magdansdräkt i Grand Bazaar, och se hur man ber i en moské i Blå moskén. Och allt annat härligt fantastiskt.