Friday, March 12, 2010

Regn, regn, hemskt mycket regn

Inte mycket uppehåll idag inte. Fick just det ungefärliga schemat för allt redigeringsjobb inför nästa vecka. Hej svej vad det blir till att jobba! Dessutom har jag ett översättningsjobb som är ganska kraftigt, så det blir till att parkera sig framför dator hela dagen imorgon. Söndagen blir dock ledigt så jag kan ladda batterierna lite. Lite kul måste man ju få ha!

På tal om kul så måste jag svänga förbi köpcentrat efter att jag hämtat Sarah. En baddräkt som vi beställde från Land's End (älskar verkligen deras barnkläder och skor), är alldeles för kort på längden. Det var storlek 7 år, och tösabiten är ju inte ens 7 fyllda ännu. Praktiskt nog är de i samma koncern som Sear's, så man kan lämna in grejer där och således slippa betala returporto. Baddräkten var superfin, så vi vill gärna ha den, bara i en storlek större.

Ska nog slinka förbi Macy's också, behöver lite grejer från Estee Lauder, och de har "gåva med köp" just nu, så då kan man ju passa på.

Ikväll blir det nog traditionellt svenskt fredagsmys, som jag till min familjs förtjusning har börjat kräva på fredagar. Något mumsigt till middag, gärna lite godis och gott att dricka och så en film och inga gå och lägga sig-tider att passa för Sarah. Men hon är som jag, tycker inet om att sova framför TVn, så hon brukar vid halv nio be mig att jag går med henne in i sin egen säng...

Jag är faktiskt glad att det regnar som sjutton. Våren är oftast supertrorr här och naturen behöver lite påfyllning. Nu kommer allt grönt verkligen att explodera till nästa vecka!

Ha det nu riktigt trevligt över helgen allihopa!

2 comments:

anna said...

Det regnar faktiskt tro´t eller här i skåne med. <3
kram anna

Desiree said...

Lite tråkigt med allt regn. Här har det också regnat massvis senaste dagarna. Jag hoppas dock att det inte kommer att fortsätta regna under helgen. Nu har det kommit så mycket regn här att det varit rejäla flood warnings. Lycka till med baddräkten och nice med lite godsaker från Estee Lauder. Jag gillar verkligen deras produkter själv. Ha en skön söndag och en effektiv lördag.
Trevlig helg.