Thursday, March 11, 2010

Torsdag

Sarah skuttade glatt till skolan idag - de ska på utflykt till ett museum ( en av hennes favoriter). Inga problem att komma iväg då!

Jag skulle egentligen få en hög med redigeringsjobb igår, men det var inte klart ännu. Så då tänkte jag att jag kunde tvätta och diska och lite annat trist. Det är så grått och tråkigt ute (men dock inte kallt!). Stoppade i en tvätt och fixade undan allt i köket. Skulle precis förbereda nästa tvätt då det damp in ett saftigt jobb från en av mina äldsta kunder. Så tillbaka till skrivbordet istället!

Jag räknar dagarna tills deklarationssäsongen är över. Då får vi tillbaka maken, ändock fortfarande busy busy, men kanske hemma EN dag i veckan i alla fall. Och då kan vi äntligen köpa hus. Och få det överstökat...

Jag har ögonen på ett mumsigt hus som ser lovande ut. Har ju inte kollat insida ännu, men det verkar bra. Bankägt dessutom, så inget utdraget köp där inte. Dessutom har de inte fått något napp, de sänkte just priset med $19 000 häromdagen. HOPPAS att det finns kvar om ca 1 månad... men chansen är väl inte så stor antar jag. Men det finns ju andra hus. Och priserna har gått ner mer de senaste månaderna. Så kanske var det bra att de två första köpförsöken inte gick vägen?

Nu en snabbis in i duschen och sedan jobba jobba. Tråkigt att jag har en massa lupusont i revbenen och axeln och i nacken/bakom örat. Det blir så svårt att röra på sig då, men förhoppningsvis lättar det väl på sig snart, har säkert att göra med detta lågtryck. Lupusen verkar inte gilla lågtryck :-)!

3 comments:

Marianne said...

Bra att du får mycket jobb inför husköpet! Precis vad du ville ha. Så kan du få lite mindre sedan i flytten så du har tid att göra fint i nya huset.

HOPPAS att ni hittar drömhuset när deklarationerna är klara!

Kram!

Desiree said...

spännande med huset. Jag håller tummarna. Det kan väl kanske finnas rimliga chanser att det är kvar på marknaden om en månad. Skönt att hinna undan lite på hemmafronten innan ditt uppdrag kommer in.

Carina said...

<3