Wednesday, March 24, 2010

Det är ordning och reda på Sarah

Grannens flicka är här medan farmor och farfar är iväg på ett ärende (de tar hand om barnbarnen före och efter skolan).

Sarah är noga med att ha ordning och reda på saker och hon har väldigt svårt att förstå andra barn som inte sätter tillbaka korken på tuschpennor, lämnar modelleran utan lock, spiller mellanmål överallt. Så hon håller ordning på flickan (som är 2 år yngre). "Sitt ner när du dricker", "Vi håller oss till kritor så det inte blir ritmärken överallt!" "Tvättade du händerna när du var på toan?" och favoriten "Use your manners", typ "säg ursäkta mig om du rapar" osv...

Vad kommer allt detta ifrån? Jag tror i alla fall inte att jag är värst sträng. Kul att hon är noga, men hon kan nog vara lite dominerande ibland, och DET har hon definitvt fått från mig, ha ha!!!

Det är i alla fall kul att höra när de diskuterar och har kul...

2 comments:

Saltistjejen said...

Hhahaha! Men det låter ju bra att hon har koll och vill att saker ska vara i sin ordning. Vissa tror jag bara är födda med ett större ordningssinne och ordningsbehov än andra. Så enkelt är det. Jag önskar ofta at jag hade fått lite mer av den varan.... ;-)
Kram!

Desiree said...

Låter toppen, passar mig perfekt. Sådna egenskaper är ju bara positivt att det går i arv.

Kram