Tuesday, May 29, 2007

Fun tip!

A few years ago I wanted something different as a decoration for our walls. I came upon a web site called Wallwords. They specialize in word decorations, but I think you can also order photos now. You can either order a pre-made quote or saying, or you can custom order one like I did. Great if you would like a Swedish proverb/saying on your wall! If you use their online order tool your letters will come out exactly as you see them on your screen, so be careful with Swedish. Make sure you call customer service before you order (very nice and personal service), since you will have to e-mail them any words containing å, ä or ö.

You can order pretty much any font, size and color you want. The vinyl decoration is then applied to the wall and can easily just be peeled off whenever you like.

These are the two Swedish proverbs I have in my house. Americans can usually guess the first, but the second one they have no idea what it says!


Home Sweet Home


A Good Laugh Prolongs Life!

8 comments:

Desiree said...

Både personligt och trevlig dekoration. Ska ta och kolla in deras hemsida. Tack för tipset.

Anne said...

Vilken kul grej! Det här är ju en perfekt och lite rolig present man kan ge bort också.
Hem ljuva hem är min favorit.

Anne said...

Hej igen :)
Jag blev så inspirerad efter att ha varit in och tittat på sidan som du länkade till att jag nu har skickat iväg en egen beställning.
Jag har en tom, ödslig vägg i hallen som jag länge inte vetat vad jag ska göra med för att den ska bli mer personlig. Efter att ha läst ditt inlägg, sett dina bilder och hemsidan du länkade till så klickade det. Precis så här vill jag ha min vägg!
Ditt tips var ett superbra tips, så ett stort tack SweFlo!!!! Vad glad jag blev som hittade Wallwords!

S w e F l o said...

Det var mitt problem, en stor lång tom vägg som inget passade på... De funkar som gnuggisar ungefär!

Fia said...

Vad läckert!! Måste genast kolla in det...fast nu är jag ju nyfiken på vad Anne har beställt, hoppas vi får se bilder senare.

Annika said...

TACK för tipset!!! Precis som alla andra blir jag jättenyfiken!!!
Jättesnyggt på din vägg!
OCH ja! Vi vill se hur det ser ut hos Anne när hon har fått sina bokstäver!

Anne said...

Hehe, lugna er kära vänner. Ni ska få se texten sen....

vero9nika said...

Vilken bra ide SweFlo! Ska ocksa kolla in det. Du verkar vara duktig pa heminredning.