Thursday, May 31, 2007

Urka...

Man ska inte klaga, jag vet... men Fia, jag beundrar verkligen dig som så passionerat håller på med juridik! Ett av de frilansprojekt som jag arbetar med i dag är en översättning av ett domslut. Jag tycker det är så fruktansvärt tråkigt! Själva texten är inte svår, jag har gjort många likanade förut, just den här ett domstolsbeslut i ett misshandelsmål, men jag somnar nog snart!

Har också fått ett löpande uppdrag av en av mina regelbundna kunder att översätta material för en stor marknadsundersökning som en av datorjättarna just utfört i Sverige. DET är mer min grej!

Jag vet inte vad det är, men jag tror att "juridikområdet" måste sitta nära "matematikområdet" i hjärnan, jag kan verkligen inte med matte...

Men språk och marknadsföring är kul!

De har lovat att det nog, kanske, troligen blir regn i morgon. Jag kan knappt fatta hur torrt det är, de lilla konstgjorda sjöarna är bra tomma nu och det knastrar i gräset ute på gräsmattan... I morse luktade det rök igen från någon brand. Vi behöver regn! Huga...

Igår kväll ville jag rensa lite på kontoret så jag släpade in resväskorna som stod där till stora sovrummet. Tanken var att jag skulle lägga ner grejjer som ska med men som inte ska användas innan resan, typ alla presenter. Oj! Presenterna tog upp en hel resväska! Och jag har inte handlat klart ännu! Jag får nog gå förbi Goodwill och se om de har en liten resväska till eller kanske en stor en att ersätta den lilla. Annars får vi ju knappt plats med alla grejjer! Fast det blir ju mycket rum på vägen hem för alla svenska saker som ska inhandlas och tas med tillbala... he, he...

1 comment:

Fia said...

"Skrattar gott" nä du min vän, skulle juridikområdet ligga nära matteområdet i skallen skulle jag a-l-d-r-i-g hålla på med det! För tydlighetens skull: aldrig, never, jamias!

Juridik är kul. Låt mig ge ett exempel. Jag var ute och gick min morgonpromenad med min vän P. imorse. Hon tackade mig för hjälpen igårkväl. Så här var det: Igår fick de in ett fall där en kvinna hade använt ett foto av en modell som var 5.11 och storlek 2 och hade på en äkta Vera Vang klänning. Kvinnan som stämt sin sömerska var 5.4 och storlek 8, hon hade bara betalt 600 dollars för klänningen och vill nu ha tillbaks hälften för ett rynkorna över rumpan inte var som de på bilden....P. ringde mig i en paus och frågade vad jag skulle säga i detta mål. Mitt svar var snabbt och enkelt: If you want a chicken-drumstick do not use a turkey-drumstick to start with...

Behöver jag säga att hon inte dömde till förmån för Bridezillan?

Hur kan det INTE var kul?? Eller också är det jag som är knäpp, men jag är på gott humör och det skulle jag INTE vara om jag höll på med något som ens liknade matte...Kram på dig och ha en bra dag!