Wednesday, April 11, 2007

En liten lista

En kul lista från Annika:

Tio första:
Första bästa kompis: Anna, sedan 1:an
Första bil: Min kära gamla röda lilla plutt Fiat! Den var så cool! Med 100 watts högtalare...
Första kärlek: Vet inte riktigt, min man skulle jag nog tro var den riktigt riktiga kärleken
Första husdjur: Alltid katt när jag växte upp, vi hade grisfarm tills jag var 4 dessutom, och höns.
Första semester: Ingen aning faktiskt.
Första jobb: Sommarjobb som kassörska på en ICA vid en camping. Det var kul, jag var 13.
Första köpta skiva: Kommer inte riktigt ihåg, men det var nog nått med Madonna.
Första riktiga kärlek: Att skriva och läsa.
Första piercing: Kommer ihåg att jag cyklade genom hela stan med öronen svidandes, så stolt så stolt när jag äntligen fick hål i öronen när jag var 8. Gjorde ett par hål till vid 13, men de har växt igen.
Första konsert: Oj, det måste nog ha varit Ulf Lundell på mitt kära gamla Gotland.

Nio senaste:
Senaste alkoholdrycken: En urgod Pina Colada (kommer du ihåg, M?) på Daquiri Deck på Siesta Key. På grund av mediciner blir det tyvärr inte så mycket alkohol, tar det försiktigt eftersom mycket bryts ner i levern. Denna drink var i september förra året.
Senaste bilfärd: Hämtade S från förskolan efter att ha gjort en massa ärenden. Var dyngsur eftersom det ösregnande och jag gav paraplyet till henne.
Senaste filmen du såg: "Monster House" med S i helgen. Var lite läskig.
Senaste ringda telefonsamtal: Till min man igår kväll.
Senaste bubbelbadet: Typ 2004 i Las Vegas!
Senaste spelade cd: Lyssnar mest på radion, men det var nog i bilen och vad heter han, Lenny Kravitz.
Senaste kyss: Fick en puss i morse, en riktig kyss har det inte riktigt varit tid för på senaste. Snart är tax season over!
Senaste gången du grät: Jag gråter ofta, renar så bra, men kan inte komma ihåg vad det var för. Jag fick tårar i ögonen igår kväll när S var så rolig och hittade på sin egen Super Hero. Han heter Coconut Boy och kastar kokosnötter på "the bad guys". Ja hon kan hon! Det var ju inte mindre roligt att hon berättade detta med en mörk, rolig röst! Kul att hon har humor!
Senaste måltiden: Frukost precis, med grovt bröd ost och en kopp Earl Grey Green Tea.

Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar: Nej.
Blivit arresterad: Nej.
Blivit kär vid första ögonkastet: Nej.
Fastnat med blicken i någons urringning: Jo, många gånger. Man kan ju se de mest förfärliga överförstorade tuttar som hänger ut nuförtiden, lite smaklöst.
Fått ditt hjärta krossat: Jag är nog ganska tuff.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej.
Haft ett one night stand: Jorå, några stycken. Men det var helt värdelöst insåg jag snabbt.
Busringt till någon: Många gånger som barn, det är väl nått som den nya generationen inte riktigt kan uppleva.

Sex saker du gjorde igår alt. idag
1. Tvättat
2. Jobbat
3. Sprang ärenden
4. Gått ett par promenader i ösregnet med hundisarna (de var inte glada)
5. Kollat på TV (House, NCIS)
6. Ordnat med hemförsäkringen (äntligen klart!)


Fem favoritsaker utan rangordning
(förutom familjen)
1. Min bil
2. Min säng
3. Min kamera
4. Min mobil
5. Min dildo (nä skojar bara, ville se om ni satte kaffet i vrångstupen!) Mina solglasögon

Fyra personer du kan berätta allt för
Maken, min dotter, mina hundar... Min mamma... Fast riktigt ALLT får nog ingen veta ... :-)

Tre val
Blått eller rött? Blått
Sommar eller vinter? Sommar
Choklad eller chips? Choklad

Två saker att göra innan du dör (och det vill man ju tänka på redan, NOT!)
1. Resa MYCKET
2. Se min dotter växa upp


En sak du ångrar
Ja, man kan ju ångra hur mycket som helst, men det går ju inte, s9 det får bli blankt...

3 comments:

Annika said...

Vad roligt det var att ta del av din lista!! Verkligen!!! Du är från Gotland, den underbara platsen!!! OOOO vad jag minns somrar på Fårö!!! Och när jag och min man reste runt ön och han blev lika kär i den som jag...

Kul med dildon, jag skrattade!!!

Anne said...

Jättekul läsning! Hehe, kul med dildon...jag satte nästan kaffet i vrångstrupen :)

Anne-Marie said...

Kul lista! Dildon var rolig!