Sunday, April 29, 2007

Vuxenpoäng

Hoppas att denna envisa förkylning ge rmed sig imorgon! Det finns hopp!

OK, denna utmaning har gått runt på sistone, och den går ut på att se hur många ”vuxenpoäng” man har… Själv har jag 32 poäng, så då får jag väl anses vara rätt vuxen…


x Jobb (1p) ? Jo ett av de bästa man kan tänka sig


x Visitkort (1p) ? Ja


x Konferens (1p) ? Då och då, borde åka minst en gång om året dock


- Bor hos föräldrar (-2p) ? Nej


- Vara sambo (1p) ? Nej


- Vara förlovad (1p) ? Nej


X Vara gift (2p) ? Ja sedan 1998


- Skild (3p) ? Nej


x Äga villa (2p) ? Ja


x Ha en bil (1p kombi + 1p) Ja, men ingen kombi


x Hund (1p) ? Ja, 2, Bob och Stan


x Lån (1p) ? Ja, huslån men inget annat som tur är!


- Gemensam ekonomi (1p) ? Nej gillar att ha hand om mina egna pengar


x Pensionsspara (1p) ? Ja


x Storhandla (1p) ? Jo det blir oftast 1 gång i veckan


- ICA-kundkort (1p) ? Nej, men Publix-kort :-)


x Använda rabattkuponger (2p) ? Jo ibland


x Äga hushållsassistent (1p) ? Flera olika sorters mackapärer


x Äga diskmaskin (1p) ? Ja


x Dubbelsäng (2p) ? Jo


x Ha julgran på julen (2p) ? Jo sedan dottern kom in i bilden så


- Gråa hår (1p) ? Tror inte det faktiskt, har inte färgat på ett tag och har inte sett nått


x Celluliter (1p) ? Tyvärr


x Prenumerera på morgontidning (1p) ? Ja


- Lösa sudoko (1p) ? Nej gillar inte siffror


x Välja att inte svara i telefon (2p) ? Jo, men sällan


x Putsa fönster (1p) ? Ha, ha! Vad är det! Ska dock göra det den här veckan så…


- Svampplockning (2p) ? Nej gillar inte svamp


- Långfärdsskridskor (1p) ? Nej!


x Parmiddag (1p) ? Jo, men det blir par med barn!


x Vinprovning (1p) ?
Jo det vore kul med oftare


- Danskurs (1p) ? Nej, gillar inte att dansa (förutom hemma för mig själv)


x Partaja till gamla 70-talshits. (1p) ? Jodå.


- Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) ? Nej


- Däcka före 23.00 dagligen (1p) ? Oftast inte


x Föredra soffan hemma före krogen/puben med bästa kompisarna (1p) ? Absolut


- Spela Bingolotto (1p) ? Nej


- Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p) ? Vem?


x Ha höftproblem (1p) ? Jo tyvärr


- Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p) ? Nej


x Bli förundrad över "ungdomen idag" (2p) ? Jo *skratt* man börjar väl bli till åren!!!


Alla är utmanade!

1 comment:

Annika said...

Hi, hi!!! Jag tror jag har den boken "Mina Vänner för Vuxna med Vuxenpoäng"...köpte den på Designtorget för en herrans massa år sen!!!
Of course, eftersom jag älskar dessa listor tar jag ju efter! Om ngn dag eller så.
Hoppas du känner dig bättre!