Wednesday, September 12, 2007

Nostalgiska 80-tals grejjer

Gud vad kul! Jag fick lite lust att gotta mig åt gamla svenska låtar på YouTube. Jag kommer ihåg när Herreys kom ut med Diggilo Diggiley i Melodifestivalen 1984. Jag var 10 år och tyckte att om DOM inte vann, ja då var livet slut! (Dom vann ju som tur var...) Nu när jag tittar på dem kan jag inte annat än skratta, det var ju oerhört vad hemska de var!

Annat kul jag hittade var Carolas Främling som var oerhört stort för mig. Jag var 8 år och lärde mig snabbt texten till den... Och andra gamla pärlor! Man kan bli sittande länge och ha kul!

Idag är det sorgligt nog min systers sista heldag här! Imorgon åker hon. Det har verkligen varit ett trevligt besök, även om omständigheterna kanske inte var de bästa. Helt klart det bästa Sverige-besök jag haft, speciellt med tanke på att det var 4 veckor! Hon är så snäll och lugn så man går inte alls varandra på nerverna.

Vi ska ut på en liten sista shoppingrunda, inte för att hon egentligen har någon plats kvar i bagaget, men ändå. Sarah ska hämtas vid 11:30, och sedan ska vi till shoppingmallet, äta lite lunch och shoppa lite mer.

Ikväll blir det avskedsmiddag på Outback. Sorgligt att hon ska åka, hoppas vi syns snart igen!

5 comments:

Desiree said...

Hi hi jag har också kollat på de där videona på YouTube med både Herreys och Carola. Precis som du var Herrys idolerna men vad töntiga de känns att kolla på idag.

Ha en härlig sista shopping tur med din syster idag. Du verkar verkligen ha en toppensyster och ni verkar ha en mycket fin kontakt med varandra. Hoppas hon får en bra och smidig hemresa.

Annika said...

Så, det är uppbrottsstämning hos er nu då. Usch, ingen rolig känsla. Trist att C ska åka, men vad roligt att hon kunnat stanna så länge! Hoppas att ni kommer att ses snart, snart igen!
Visst var Herryes töntiga? Jösses...Och Carola har jag faktiskt aldrig grejat, av ngn anledning.
YouTube är underbart!!!

photobyjennie said...

Hej från Stockholm!
Kul att läsa din blogg! Är lite avis på er som vågat ta steget och bo i usa. Har bott i CA och NC i 2 omgångar, längtar tillbaka!
Outback väcker minnen! Älskar deras kött och blooming onion! Mmmmmm, gott om fett där! Perfekt!

S w e F l o said...

Hej Jennie! Jag hamnade väl i USA mest på ett bananskal, men trivs bra faktist. Skulkle nog vara oerhört svårt att flytta tillbaka till Sverige nu efter 11 år!

photobyjennie said...

Förstår att det skulle vara svårt att anpassa sig till Sverige igen efter 11 år! Både på gott och ont.
jag saknar valmöjligheterna man hade i usa och närheten till allt. Vi körde ner till Florida på bilsemester när vi bodde i NC. Sammma sträcka i Sverige tar oss "bara" hem till Norrland tex eller södra sverige/danmark.......Sen finns det ju så mycket kul att göra samt se i USA! Längtar efter en semester där nu!