Friday, September 14, 2007

November 14, 2007


Anyone Swedish reading this can understand. November 14 is the Grand Opening of IKEA in Orlando, Florida! This means so much to me, I can barely wait!

There has never been an IKEA in Florida before, and this fall they are opening TWO. The second one is too far away for me, it is in Sunrise on the East Coast. But I bet Victoria in Fort Lauderdale is thrilled about that one!

I am planning on going to the store a few days after it has opened, to avoid too much of a crowd. Orlando is about 1.5 hours away, so I am making it a day trip! I am definitively bringing a couple of coolers, so I can stock up on frozen foods such as Swedish meatballs. Can't wait!

We have a Scandinavian store close by that carry some Swedish stuff, mainly candy. But their prices are horrendous, so I am looking forward to IKEA's OK prices. Meatballs and lingonberries, here I come!

9 comments:

Annika said...

SÅ kul..GRATTIS!! Förstår att du GLÄDER dig!!!! IKEA är ju gult värt för oss svenskar i USA!!
Jättekul! Nu kan du bunkra upp med värmeljus :-)
OCH med mat...Oh, och så kanske en och annan möbel!!!
Trevlig fredag!!!

S w e F l o said...

Möblerna och grejjerna är ju en extra bonus... Men maten är vad jag är ute efter! Värmeljus finsn billigt i min mataffär, så det har aldrig varit någon nöd. Fast IKEAs superpåsar är ju toppen!

Desiree said...

Wow grattis till ett IKEA i din närhet. Jag förstår precis din förtjusning och att du är exalterad över detta. IKEA är toppen!

britgirl said...

Um you don't have to be Swedish to be in love with Ikea you know! Ha!
I am so happy for you.
They should make cards for the occasion shouldn't they?!
We couldn't live without our local Ikea.

Victoria said...

Jajamensan, det nya IKEA i Sunrise ligger mindre än en kvarts bilresa från vårt hus! Du kan hajja att alla svenskar här i området är lyckliga! J är nog lite orolig, han tror nog att jag ska hänga där varenda dag och komma hem med servetter och värmeljus tills vi inte får plats i huset... ;o)
Trevlig helg!

Fia said...

Åh grattis!! Som någon skrev, detta är ett tillfälle som de skulle göra ett kort för!! Jag handlar inte längre då jag åker dit, jag käkar min räkmacka och dricker min lingondricka (hälften lingondricka och hälften vatten, den är ju så förbenat sööööt)och sedan ner till matbutiken.
Fast om sanningen ska fram, deras köttbullar är i "flottigaste" laget...The swedish Meatballs på Kroger är gjorda av magrare köttfärs och passar min mage lite bättre.
Ha så himla kul, men tro inte att det blir mindre med folk den första månaden, så var det då de öppnade här i Atlanta.
Jag tycker det är så kul och sitta i restaurangen och fundera på hur många andra personer det kan finnas där samtidigt som jag som faktiskt pratar svenska...

S w e F l o said...

Den sista meningen där Fia är kul; det skulle vara typ tvång att man bar speciella namnskyltar elle rnått om man var svensk, så att vi svenskar kan träffas! Ha ha!

Toini said...

Jag brukar göra en utflykt till vår IKEA här i Edmonton, och köpa lite svensk mat. Vi har inte så mycket som dom hade i tex Seattle eller Salt Lake city, men men jag kan få ta på en del iallafall.

Monica said...

VAd kul med ett IKEA hos er. En månad efter att jag flyttade till Silicon Valley så öppnade ett nytt IKEA - fem minuter med bil från oss. Gissa om vi var glada. Det är helt oväderligt när det är dags för svenskt helgfirande som jul, påsk, midsommar...vet inte vad jag gjort utan vårt IKEA. Hade förmodligen inte blivit så svenska smorgasbord :)