Wednesday, March 28, 2007

Bruna bönor

Glömde nog att säga att jag la BRUNA BöNOR i blöt igår. Vilket betyder svenskt mums idag!

Började koka ett tag sedan och luktar gott. Tyvärr finns det ju ingen falukorv (mitt favorittillägg till bruna bönor) så vi kör med bacon. Det brukade vi alltid få i skolan, så det ger ju trevliga minnen det med!

Jag har ju oturen att inte ha något IKEA inpå knutarna (fast det ska vist öppnas ett i Florida äntligen, dock på andra sidan... Ca 4 timmar dit och tillbaka...) ***UPPDATERING: Laste att 2 IKEA ska öppnas i Florida till hösten! Ett i Sunrise som jag visste, och ett i Orlando! Vi bor "bara" ca 2 timmar från Orlando, och dit åker vi oftare eftersom vi besöker Disney World och dylikt flera ggr om året. Ja! ***Vi har dock en skandinavisk affär och de har en del svenskt. Men dyrt. Så min snälla mamma skickar alltid ett Sverige-paket fullt med diverse matliga önskemål till julen. Och jag hade ett paket bruna bönor kvar. Jag bad min mataffär att ta hem Felix Lingonsylt, så det har vi alltid tillgång till (dock nästan $7 för en liten burk...) Och de har ju WASA knäckebröd (små förpackningar) och Annas Pepparkakor. Och jag brukr köpa hem lite Kalles Kaviar, sill, sirap, och smått och gott (läs GODIS) från den skandinaviska afären. Det finns numera dessutom en affär som heter Swedish House i "mallet" (köpcentrumgalleria) och de har lite ätbart med. Det har hänt att jag bestält frå Chicago ibland, men det blir dyrt med kylda varor som måste fraktas över natten.

Julmust kan man få tag på, olika ostar (dock inte mina favoriter) osv. Har man bara gott om pengar så...

Ska gå och röra om i bönorna nu... Mums!

No comments: