Thursday, March 29, 2007

Lite Q&A

Min kära kalvtavla från Sverige! En gammal Vagabond skoreklam från nån tidning i början av 90-talet...

  1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18 rad 4 – vad står det där?
    ”The respiratory therapist looked up from connecting…” från STIGMA by Philip Hawley, Jr.

    2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid? En röd plastkopp med ett sugrör i och smält is. Var visst Diet Coke i innan.

    3. Vad såg du senast på tv?
    ”The Daily Ten” amerikanskt skvallermagasin på lunchen.

    4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
    16:20? Ja, EXAKT!

    5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
    Trafikbrus, en av mina hundar som suckar, fåglar som har sig ute, stolen som knarrar lite.

    6. När du senast var ute vad gjorde du då?
    Var ute för ca 25 minuter sedan på långpromenad med vovsarna.

    7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökning?
    En blogg.

    8. Vad har du på dig nu?
    Khakifärgad kjol från GAP, marinblå kortärmad tröja från Ralph Lauren, trosor från Victoria's Secret, BH från Frederick's of Hollywood


    9. Drömde du något i natt?
    Jag kommer ihåg att jag vaknade straxt efter midnatt efter en läskig dröm (tack bruna bönorna). Kommer inte ihåg vad det var, men otäckt var det.

    10. När skrattade du senast?
    Nog igår åt dotterns roligheter.

    11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
    Mina universitetsdiplom, medlemsbevis till American Translators Association, konst och en av mina favoritbilder som har varit med mig sedan min första egna lägenhet när jag var 19 år (det är en annons för skomärket Vagabond, se ovan), dotterns konst.

    12. Har du sett något konstigt på sista tiden?
    Jo. Man bor ju i USA…

    13. Vilken var den senaste film du såg?
    The Pursuit of Happyness
14. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa då?
Större hus. Sommarstuga på Gotland, nya bilar, fler resor.

15. Berätta något om dig själv som folk inte vet om.

Jag kan 5 språk.

16. Tycker du om att dansa?
Nej. Bara för mig själv i så fall, eller med dottern.

17. Vad ska dina barn heta, pojke resp flicka?

Flickan heter ju S. En pojke skulle ha hetat Eric.

18. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Jo, uppenbarligen så inga problem med det!

No comments: